Torstaina liputetaan yhdenvertaisuuden puolesta

24.6.2026 — 15:16

Tällä viikolla vietetään Pride-viikkoa ympäri maata. Rautalammin kunnanhallitus päätti, että Rautalammilla kunta liputtaa Suomen lipulla yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta.

Yhdenvertaisuus tarkoittaa, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta iästä, alkuperästä, kansalaisuudesta, kielestä, uskonnosta, vakaumuksesta, mielipiteestä, terveydentilasta, vammaisuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.

Liputtamista yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta esitettiin alun perin valtuustoaloitteessa.

« Uutishuone

Chatbot