TIEDOTE JYRSIJÄTORJUNNASTA 8.6.2023 ALKAEN

6.6.2023 — 15:44

Hyvät kiinteistön omistajat ja asukkaat,

Rautalammin kunnan ympäristöosasto tiedottaa kiinteistön omistajia ja asukkaita Rautalammin kirkonkylän taajama-alueella, Matti Lohen koulun läheisyydessä sijaitsevilla taloyhtiöillä toteutettavista jyrsijätorjuntatoimenpiteistä. Jyrsijätorjuntaa toteutetaan torstaista 8.6.2023 alkaen ja arvioitu torjunta-aika on 3-4 viikkoa. Kahden taloyhtiön alueelle tullaan asentamaan lukollisia syöttiasemia ja maasyöttejä, jotka sisältävät jyrsijämyrkkyjä. Kyseisten taloyhtiöiden asukkaita on tiedotettu erikseen torjuntatoimenpiteiden toteuttajan ja taloyhtiöiden isännöitsijän taholta. Torjuntatyön toteuttaa alueella Kiinteistötekniikka Ykkönen Oy.

Kiinteistön omistajia ja asukkaita tiedotetaan torjuntatoimenpiteistä, jotta erityisesti pienten lasten vanhemmat ja lemmikkien omistajat kiinnittäisivät huomiota lasten ja lemmikkieläinten liikkumiseen alueella. Estättehän lasten ja lemmikkien pääsyn syöttiasemiin. Jyrsijämyrkyissä käytetty Difetialoni aiheuttaa myrkytysriskin, mikäli eläin tai ihminen syö syöttejä tai niihin kuolleita jyrsijöitä.

Ystävällisin terveisin,

Milla Saarinen