Nuoriso- ja liikuntatoimen toiminta koronavirusepidemiatilanteessa

, , 19.3.2020 — 12:24

NUORISOTOIMI

Nuorisotoimen työntekijät vapaa-aikasihteeri Inna ja etsivä nuorisotyöntekijä Nora työskentelevät poikkeusoloissa pääsääntöisesti etänä.

Nuoret tarvitsevat tässä ajassa luotettavaa aikuista, jonka kanssa jutella. Etsivä nuorisotyöntekijä jatkaa nuorten kanssa asioiden hoitamista sekä sosiaalista vahvistamista. Etsivä nuorisotyö on tukena asiassa kuin asiassa. Innan ja Noran kanssa voi puhua elämästä, pyytää tukea etäopiskeluun, kysellä vinkkejä liikkumiseen/harrastamiseen poikkeusoloissa tai jutustella niitä näitä.

Nuorten kesätyöhaku pyörii normaalisti, hakemukset voi palauttaa kirjaston tai kunnanviraston postilaatikkoon. Hakuaika on 1.3.-15.4.2020. Nuorten kesätyöhakua koordinoi vapaa-aikasihteeri.

Nuorisotoimen työntekijöihin voi olla yhteydessä puhelimitse, WhatsApp:ssa (Inna: 040 576 5952, Nora: 040 135 4922), sähköpostitse (inna.kaariainen@rautalampi.fi ja nora.tauren@rautalampi.fi) sekä facebookin (Nuorisotyö Rautalampi ja Rautalammin Etsivä Nuorisotyöntekijä Nora) kautta.

Hallituksen linjauksen mukaisesti nuorisotilat on suljettu toistaiseksi.

LIIKUNTATOIMI

Hallituksen linjaksen mukaisesti kunnan kuntosalit, sisäliikuntapaikat ja uimahalli ovat suljettu toistaiseksi. Liikuntatoimen kerhotoiminta on tauolla.

Ulkoliikuntapaikat ovat kuntalaisten käytössä normaalisti.

Nautitaan kauniista luonnosta ja hyvistä ulkoilumahdollisuuksista.

« Uutishuone